Enestående flot. Liebhaveri. Alt i udstyr. Nye sejl.
Motor: Yanmar 2YM 15hk. Diesel. År 2009
Et smykke på vandet * Toptunet udstyr og helt nye sejl * Nyere Yanmar 2YM motor
En af de allerflotteste Molich X-meter'e, der findes.
Alt ombord fremstår i en helt enestående fin stand.
Passet, plejet og vedligeholdt.
Altid opbevaret i hal om vinteren.
Her er alt i nyt og nyere udstyr.
Det er med stolthed, vi nu udbyder dette pragtstykke af en klassisk dansk sejlbåd. Hun er et af de smukkeste og mest ikoniske skibe, der sejler i Danmark. "Molich X-meter" er indiskutabelt toppen, af hvad der findes og er bygget herhjemme.
Det er skibe der passes på. Skibe hvor ejerglæde og stolthed går hånd i hånd med enestående sejlegenskaber.
Dette eksemplar lever på aller fornemmeste vis op til alt, man kan drømme om, når tankerne går på "Molich-X meter".
Her kan man gå helt i detaljen og virkelig glæde sig over, hvor flot og velpasset hun er. Uanset hvor man kigger.
Der findes ikke mange af hendes slags og kun sjældent ser man de allerbedste Molich'er som hende her på salgslisterne.
Hun sælges udelukkende, fordi ejeren efter mange års aktivt sejlerliv vælger at gå i land.
Et så flot og skarpt skib bærer naturligvis det helt rigtige navn: "Savage Rose VI"
En "Molich X-meter" er en svane på vandet. Linjerne går op i en højere enhed. Enhver der ser hende vil nikke anerkendende, uanset om de måske aldrig har set sådan et skib før. Her er ingen tvivl om, hvilket skib der er det smukkeste i havnen. Det kan ikke gøres bedre.
Alt ombord på "Savage Rose" er prioriteret og fra øverste hylde. Hvis noget skal specielt fremhæves, er det sådan set bare det hele der skal nævnes. På hende her er det ikke kun sejlegenskaber og alt på dæk og i cockpit der skinner om kap med solen. Hun er en af de Molich X-meter'e der virkelig byder sig til om læ. Her er bare så fint og lækkert at være, når hendes skipperpar drager ud på længere ture med overnatning.
Skibet er bygget i 1980 på "Hundested Baadebyggeri". Hun er i udgaven med det lange ruf, der efter min mening er den smukkeste udgave af en "Molich X-meter".
Den meget læseværdige historie om, hvordan Poul Molich og Jan Ebert skabte skibet, er at finde på "Molich-X meter" klubbens hjemmeside:
http://www.molich-x-meter.dk/?page_id=4
I historien optræder søværnets to meget velkendte og ikonisk smukke sejlskibe: “THYRA” og “SVANEN”. Som ung mand var jeg ombord på dem, og der blev mine drømme om at sejle enestående skibe for alvor født.
Disse to skibe, såvel som "Savage Rose" er selvfølgelig skabt af en og samme person: Poul Molich er manden, der stod bag dem alle.
Udstyr og vedligehold
Én ting er den fornemme historie og skibets smukke velsejlende linjer. Noget helt andet (og det mest væsentlige) er at: "Savage Rose VI" er passet og plejet.
Skibet fremstår med meget få brugsspor og er absolut uden skader. Omsorgen for hende har været stor, og man høster frugterne i form af ejerglæde på niveau med en ny båd.
Læg hertil mængden af fornyet udstyr, rig, mast, motor og bl.a. helt nye topperformende sorte "Elvstrøm Epex sejl". Så bliver det ikke meget bedre.
Det er en fornøjelse at læse og nyde den yderst omfattende udstyrs-liste. Se den nedenfor.
Vinteropbevaring
"Savage Rose VI" har naturligvis altid været opbevaret trygt og sikkert inde i en dejlig bådehal. Her har hun nydt de optimale forhold til den gode og rigtige pleje.
Træværk
Alt træværk på dæk og i cockpit er virkelig i topform. Alle lakerede dele er altid behandlet korrekt med slibning og lakering efter alle kunstens regler.
Teakdækket er renoveret af den forrige ejer for ca. 8 år siden (bådebygger) og fremstår fint. Alt teak i cockpittet er af nyere dato. Det flotte teak er passet og plejet med sæbespåner (80% fedtindhold) fra "Tibberup Høkeren" i Helsingør.
Fribord
Fribordet er blankt og tilnærmelsesvis uden ridser. Der er anvendt produkter fra "Ren skib" til fribordet
Under vandlinjen
"Savage Rose" fremstår under vandlinjen med en helt glat VC17 behandlet overflade. Skroget er slebet ned og epoxy behandlet.
Det skal også nævnes at roret er ombygget og optimeret.
Sejl
Sejlgarderoben er ganske enkelt imponerende. Her er flere stel nyere sejl. Bl.a et sæt helt nye, lækre og flotte sorte Elvstrøm sejl med epex membran.
Opbevaring af sejl og rig
Sejl og alt løst udstyr, rig, mast, bom og kickingrod er selvfølgelig demonteret hvert år. Alt er blevet skyllet og hængt op indendørs.
Masten er i bådehal og alt andet har haft deres vinter plads hjemme i ejerens egne opvarmede lækre lokaler. Her har det været beskyttet og vedligeholdt, som grejet fortjener.
Motor
Motoren er en Yanmar 2YM årgang 2009. Årlig servicering er foretaget. Der er nyt vandudskilningsfilter og gearkasse/motor olie er netop skiftet. Den fine 2 bladede Gori foldepropel fremstår skinnende og nypoleret.
Velkommen om bord
"Savage Rose VI" kan besigtiges indendørs under optimale forhold.
Hun er topklargjort og helt parat til rigning og søsætning.
Motor og styring
Instrumenter, navigation og el
4 Nexus instrumeter i cockpit.
2 Maxidisplayer på mast og ledning/stik på dæk.
Vindinstrument transducer/ indikator i mastetop
Lopolight toplys samt lanterne.
ICOM VHF.
AIS.
Kompas x 2
Startbatteri, Varta 85 Ah.
Lihtium TopBand 100 Ah Lifeepo4 med indbygget varme. Nye, 2 stk.
Solscelle panel ECOFLOW foldbar 160 W
Victron, overvåger (spænding og strøm). Ny
Victron, ny omformer til 12 volt installationer.
Victron, ny regulator til solpanel.
Victron ny omformer fra generator til batteri.
Marinco landstrømstilslutning med ladekabel.
Stereo i kahyt med to højtalere i cockpit.
Mast, bom og dækslayout
Nyere Selden GX 10 Top Down Genacker furlig
Nye spilaflastere.
High tec - Dynema snor over det hele.
Alle fald er ført til Cockpit.
Andersen selftailing winch 12" - 2 stk
Andersen selftailing winch 28" - 2 stk.
Andersen selftailing winch 40" - 2 stk.
Sejlgarderobe
Øvrigt udstyr
Samtlige oplysninger om båden er oplyst af bådens ejer og er med forbehold for fejl.
Oplysninger garanteres ikke af Yacht Dreams Aps.