4075 Formula 34 PC

MOTORBÅD

Formula 34 PC


  • Elegant, rummelig og velindrettet 

  • Motor: Volvo Penta AQAD 41A 2x200hk. Diesel

  • Årgang: 1990
  • Hjemhavn: Nordjylland
  • Pris:  258.000 DKK

Beskrivelse

 

Bovpropel   *   2 x Volvo Penta Diesel   *   Renoverede 290DP drev   *   Nyere cockpittelt   * Autopilot

 

 

Flot og elegant udtryk


Meget rummelig om læ og i cockpit.


Højde er 203 cm i salon


Forlænget badeplatform


Ny betrukne møbler i cockpit (sort microfiber)



I denne Formula 34 PC kan man glæde sig over rigtig meget skib for pengene. Læg dertil et opgraderet farve- og materialevalg på hynder, cockpittelt og targabøjle. Hun fremstår stadig moderne i linjer og udtryk.




INDRETNING OG KOMFORT


Formula 34 PC er en lækker og meget rummelig båd. Der er god plads til at 2 voksne par kan overnatte og opholde sig komfortabelt ombord. Alternativt fungere skibet perfekt med 2 voksne og 3 børn.

Ståhøjden om læ er super fin og er op til 203 cm i salonen.

Man tager nemt på længere ture, hvor privatlivet om natten sikres for alle via den flotte nyindrettede adskillelse mellem de to soverum.

I cockpittet er der en stor u-sofa ude agter. Her sidder hele skibets besætning almindelig godt og nyder udblikket til havnen eller bølgerne.

Hele udeområdet lukkes nemt med det nyere og flotte cockpittelt. Det deles ved targabøjlen, så man nemt kan åbne blot det agterste eller alternativt vælge at have hele båden åben også over styrepladsen.


På de køligere dage nyder man livet med varmen fra det indbyggede oliefyr. Komforten er naturligvis også på plads med varmt & koldt vand overalt. Der er også bruser på badeplatformen, så man kan blive skyllet af efter svømmeturen.


Badeplatformen er udbygget til en stor model, som sikrer badelivet og nem adgang agterfra.


Under sejlads nyder man at autopiloten gør arbejdet og ankring foretages nemt og let med det store indbyggede elektriske ankerspil i stævnen.


Efter sejlturen assisteres havnemanøvrer med bovpropellen. Den har både remote betjening, såvel som joystick ved styrepladsen.




STAND OG VEDLIGEHOLD

Skibet fremstår efter alderen pænt og nydeligt. Alle overflader er nydelige og uden væsentlige skader.


Cockpitmøbler er alle ombetrukket med nyt sort microfiber stof over alt. Hele kalechen er fra 2019. Den er udført i bedre model end den originale, hvor der nu bl..a. er større ruder.



Motor og teknisk vedligehold

Båden har fået ny motorisering, hvor de gamle amerikanske benzin motorer er skiftet ud omkring 2012. Her er der kommet nogle solide Volvo Penta aqad41 motorer i. Motorer har gået 800 timer siden 2012 og havde gået ca 700 inden de blev monteret. Der er holdt løbende service.


2019 nye turboer og renset intercooler.  2021 renoveret dysser og diesel pumper på værksted.  2022 er der renset varmevekslere og intercooler


Der er i den forbindelse trukket ny el kabler på de “store installationer og kabler” ved motorskiftet. 2021 kom der nye startbatterier i skibet


Båden er med 2 z-drev 290 dp. Disse er i 2020 renoveret professionelt for 80.000 DKK med total ny indmad, aksler, koblinger og pakninger.


Der er skiftet bælge i 2024 og alle kardan kryds i 2022 af profesionelf mekaniker samt lavet service.


I 2022 er kobling efterset og slebet i BB. Samme omgang i 2023 på SB.


Begge drev er i 2022 og 2023 trykprøvet. Der er samtidigt skiftet diverse pakninger og de er efterset af professionel mekaniker, der har udtrykt at de var i rigtig god stand mekanisk.



Generelt

Alt ombord er af ejer opgivet til at være funktionsdygtigt og båden er uden større eller væsentlige skader.


Selvfølgelig kan der grundet skibets alder være en del mindre arbejder at udføre. Alt efter temperament og smag og fortrinsvis af kosmetiske årsager.

Specielt nævnes det at 3
luger i fordækket kalder på eftersyn og måske på udskiftninger. 

Under vandlinjen står bunden pæn, ren og er nylig behandlet med antifouling.




VELKOMMEN OM BORD


Skibet ligger på sin plads i vandet, nylig søsat og parat til afsejling med sine nye ejere


Fortøjningerne kan hurtig løsnes, så sommeren kan nydes til søs


Har I spørgsmål, så kontakt os endeligt


Vi glæder os til at fortælle om og vise skibet til jer


 


Venlig hilsen

Bjarke Sonnichsen

Yacht Dreams

Udstyr

Motor, gear og brændstoftanke

  • 2 stk. Volvo Penta AQAD 41A 
  • 2 x 200hk. 
  • Diesel   
  • Ferskvandskølet
  • Motortimer:  1.500 timer ca.
  • Motorer lagt i båden i 2012 - Fremstillet ca. 1986
  • 2 stk.  Z-drev 290 DP  - Total renoverede i år 2020 
  • Dieseltanke, 719 liter

Instrumenter, navigation og el

  • Kortplotter - Garmin echomap SV
  • Ekkolod
  • Autopilot - Raymarine Autohelm Series
  • Stort stereo
  • Bovpropel - Side Power - Remote controle
  • Bovpropel - Side Power - Joystick
  • Ankerspil - Kontakt på dæk - Maxwell
  • Ankerspil - Kontakt ved rat
  • Ankerspil - Remote controle
  • Motorinstrumenter
  • Volvo Penta tiltmålere

Øvrigt udstyr

  • Varme via oliefyr
  • Ankerspil i stævn - elektrisk
  • Stævnanker med kæde
  • Bovpropel
  • Køleskab i pantry med frys
  • Køleskab i cockpit
  • Dobbelt kogeplade - 220V
  • Cockpit kaleche - sort - år 2019
  • Forlænget badeplatform
  • Opdateret adskillelse mellem kahyt og salon
  • Toilet - elektrisk
  • Ferskvandstank, 216 liter
  • Fendere
  • Fortøjninger
  • Varmtvand
  • Solmadras fordæk
  • Brus på agterdæk . Koldt + varmt vand
  • Elektrisk drevet motordæksel
  • Batterioplader
  • Startbatterier - 2 stk. á 74 Ah - år 2023
  • Forbrugsbatterier 2 stk. á 150 Ah - AGM - år 2021
  • Landstrøm

Stamdata

  • Farve:                         Hvid
  • Årgang båd:             1990
  • Årgang motor:         1986
  • Materiale:                 Glasfiber
  • Længde LOA:                                  10,85 m.
  • Bredde:                                               3,51 m.
  • Dybgang:                                           0,91 m.
  • Vægt:                                              7.307 kg.

Samtlige oplysninger om båden er oplyst af bådens ejer og er med forbehold for fejl.

Oplysninger garanteres ikke af Yacht Dreams Aps.