Dehler 35 er en meget velsejlende båd. Bygget i høj kvalitet og med smukke slanke linjer, med dobbeltskrog og skumkerne.
Modellen er 35 CWS, versionen med alt i udstyr fra værftet. Her i udgaven med dejligt lyst træ i interiøret, hvorfor båden fremtræder moderne i sit udtryk. Med det rette nordiske præg.
Skibet har ganske enkelt alt i udstyr. Alt er elektrisk drevet, hvorfor netop denne båd sejles nemt og bekvemt af alle. Her skal ikke bruges unødigt med kræfter.
I stedet kan du bruge dine kræfter på virkelig at nyde en let og problemfri sejlads med fokus på sejloplevelsen. Det gælder uanset om du er "alene skipper" på båden eller om du sejler med besætning.
For komfortens skyld er der efter monteret såkaldt "tysker skødning" af storsejlet (Det originale skødesystem medfølger)
Af elektrisk udstyr til håndtering af båden kan bl.a. nævnes:
* Elektrisk ankerspil
* Elektrisk bovpropel
* Elektriske Harken spil i både styrbord og bagbord side
* Anker agter håndteres med ankertov og kan håndteres på elektrisk spil i bagbord side
* Kraftig og effektiv elektrisk autopilot
Dobbelt navigation findes naturligvis også, både på dæk og om læ ved navigationsplads. Læs om alt det øvrige båden er fyldt med i den omfattende udstyrsliste nedenfor.
Båden fremstår rigtig pæn på fribord, på dæk og i cockpit. Rig og sejl er også absolut nydeligt.
Bunden under vandlinjen er i topform. Total slebet i bund for 5 år siden, derefter primet og bundmalet hvert år, senest her i 2021 (med VC17) .
En speciel detalje på nogle Dehler både er rattets udformning. Netop den gode løsning findes her på skibet. Ratkransen er ført tilbage hen over instrumenterne. Derfor kan man altid kan betjene samtlige instrumeter på rorpiedestalen uden at komme i karambolage med egerne på rattet. Det er en rigtig smart konstruktion. Se det på foto. Det er bare så rigtigt tænkt!
Motoren er en Yanmar 3GM30F diesel på 27 hk. Den er passet og plejet med service og vinterkonservering efter hver eneste sejlsæson. Den har desuden timetæller, så der er optimal sikkerhed for de angivne 1.550 drifttimer.
Ny lavtrykspumpe (år 2019), Højtrykspumpe komplet hoved renoveret (År 2020). Ny støjdæmpningsmateriale til motor medfølger.
Storsejlet er stadig det originale (Elvstrøm) og er velfungerende, men altså ikke nyt. Genuaen er omkring 10 år gammel og fin. (Ligeledes Elvstrøm og i den laminerede udgav). Der er ny UV kant. Begge sejl er løbende serviceret og syet. Sådan som sejl altid bør vedligeholdes. Der er også overtræk til genua.
Båden har kun haft 2 danske ejere. Nuværende ejere har sejlet skibet gennem de seneste 18 år.
Ting der kan forbedres såfremt man ønsker båden rigtig flot overalt:
- Om læ (i salon under dæk) kan man godt se at træværket er brugt. Det kan trænge til en opfriskning, men ikke mere end almindeligt håndværk med slibning og behandling kan klare.
- Skridbelægningen på dækket fungerer men trænger til fornyelse.
En udbedring af disse 2 ting vil sætte prikken over i'et og der er taget højde for dette i den udbudte salgspris.
Ellers er skibet komplet og nuværende ejer oplyser, at alt det nævnte naturligvis er fuldt funktionsdygtigt. Søsat og helt parat til at sejle til sin nye havn med sin nye ejer.